Hogyan működik a szolgáltatásunk

Manapság már mindennapjaink része az internet. Elképzelhetetlen, hogy otthonunkban vagy a munkahelyen ne legyen elérhető a szélessávú internet szolgáltatás. Az internet szolgáltatások piacán körültekintve azt tapasztalhatjuk, hogy mind a szolgáltatók, mind az elérhető technológiák területén több választási lehetőségünk van.

Az alábbi kérdésekre szeretnénk választ adni:

  1. Multi vagy inkább helyi szolgáltató?
  2. Milyen technológiát válassz?
  3. Mekkora internetre van szükséged?
  4. Hogyan működik a rádiós internet szolgáltatás?
  5. Mire kell számítanod a kiépítés során?
  6. Mit kell tudnod Datatrans ügyfélként?´

1. Multi vagy inkább helyi szolgáltató?

A reklámoknak és a nagy ügyfélbázisnak köszönhetően a multinacionális szolgáltatókról szinte mindenki hallott már. A kisebb helyi szolgáltatók általában csak akkor kerülnek szóba az adott lokációban, amikor már a nagyok nem tudják kiszolgálni az ügyfelet, vagy valamilyen nézeteltérés történik a szolgáltató és az előfizető között. Szolgáltató választáskor érdemes alaposan tájékozódni, hiszen hatalmas minőségi különbségek lehetnek még az azonos technológiával szolgáltató cégek között is (főként igaz ez a rádiós internet szolgáltatókra).

Amiért érdemes helyi szolgáltatót, a "DATATRANS Internet" Kft.-t választani:

  • mert 100%-ban magyar cég, itt dolgozunk, itt adózunk
  • mert kb. 40 helyi családnak biztosít megélhetést Székesfehérvár környékén
  • mert mi NEM költünk milliókat reklámokra, amit utána az ügyfeleknek kell megfizetnie
  • mert nekünk fontosak az emberek
  • mert rugalmasak vagyunk
  • mert, ha hibád van, azonnal reagálunk és nálunk NEM kell 72 órát várnod
  • mert a szolgáltatás minősége kiemelkedő
  • mert ha internetre van szükséged, akkor mi NEM fogjuk markolóval felásni a kerted, hogy optikai kábelt fektessünk
  • mert ha egyedi igényed van, nálunk megtalálod a megoldást
  • mert nálunk nincs hűségidő
  • mert szabadon válthatsz a csomagok között, ha éppen otthonról kell dolgoznod vagy tanulnod.

2. Milyen technológiát válassz?

Vezetékes internet szolgáltatások:

DSL szolgáltatás

A DSL technológia a legáltalánosabban elterjedt szélessávú internet hozzáférési mód volt 2005-ig a fejlett országokban. Mára már elavultnak számít. Az ADSL (Asymmetric Digital Subscriber Line, vagyis aszimmetrikus digitális előfizetői vonal) képes a mezei kéteres telefonvonalakon nagy sebességű adatkapcsolat kialakítására. Azért hívják aszimmetrikusnak, mert az elérhető feltöltési sebesség általában sokkal kisebb, mint a letöltési sebesség (általában a tizede). A folyamatos fejlődés hatására jelenleg már akár 18 Mbit/s letöltési és akár 1 Mbit/s feltöltési sebességet is tud kínálni.

Előnyök:

  • könnyen terjedt, mert a meglévő telefonhálózaton működik
  • korlátlan.

Hátrányok:

  • alacsony sávszélesség (általában: le/fel: 10/1 Mbps)
  • az alacsony feltöltés akadályozhatja a letöltési sebességet is
  • telefonvonalhoz kötött
  • a központtól mért távolsággal csökken az elérhető maximális sávszélesség
  • a peremterületeken akadozó.

Kábeles internet szolgáltatás

Míg az ADSL a vezetékes telefonos hálózatot használja, addig a kábelnet a kábeltelevíziós hálózatokon keresztül érhető el. A kábeltelevíziós hálózaton megvalósuló internet hozzáférés állandó és azonnali kapcsolatot biztosít a világhálóval. 1999-ben indult technológia, ami gyors fejlődéssel és magasabb sávszélességével hamar az ADSL versenytársává nőtte ki magát. Jelenleg is sok helyen elérhető, azonban a népszerűsége jelentősen csökkent az egyéb megoldások térhódításának köszönhetően.

Előnyök:

  • megfelelő sávszélesség (50-300 Mbps)
  • stabil és biztonságos
  • korlátlan.

Hátrányok:

  • csúcsidőben csökkenhet az egy előfizető által elérhető sávszélesség
  • kábeltelevízióhoz kötött
  • időigényes a kiépítés és hibajavítás.

Optikai internet szolgáltatás

Az optikai hálózat a ma elérhető legkorszerűbb adatátviteli technológia, ami a hagyományos rézdrótok és fémhuzalok helyett üvegszálas kábeleket használ az adattovábbításra. 2020-ra az egyik legelterjedtebb szolgáltatási forma lett a fejlettebb régiókban. Az optikai kábeleken fénysebességgel futnak az adatok, ezáltal az optikai szolgáltatás minden eddiginél gyorsabb és jobb minőségű internetszolgáltatást biztosít.

Előnyök:

  • megfelelő sávszélesség (150-1000 Mbps)
  • stabil és biztonságos
  • korlátlan

Hátrányok:

  • csúcsidőben csökkenhet az egy előfizető által elérhető sávszélesség
  • a drága létesítés miatt főként a központi régiókban elérhető
  • időigényes a kiépítés és a hibajavítás.

Vezeték nélküli internet szolgáltatások:

Rádiós internet szolgáltatás

A mikrohullámú kapcsolaton keresztül igénybe vett internet szolgáltatást nevezik leegyszerűsítve mikrohullámú internetnek vagy „mikrós” internetnek. Ott elterjedtebb, ahol a vezetékes technológiák kevésbé elérhetőek, de sok helyen versenyképes alternatívát kínál a vezetékes, vagy mobilinternettel szemben is. A kisebb településeken gyakran alkalmazzák, de a sűrűn lakott városrészekben is használt technológia. A szolgáltató egy vagy több központot (szolgáltató pontot, bázisállomást) üzemeltet, melyekre az előfizetők berendezései kapcsolódnak. A lakossági mikrós internetszolgáltatás szabad frekvenciákon (2,4, vagy 5 GHz) működik. Az internet szolgáltatás minősége elsősorban nem a mikrós technológián múlik, hanem a szolgáltatón. A „DATATRANS Internet” Kft. kiváló minőségű és kedvező árú internetet biztosít. Az eszközök fejlődésével a szolgáltatás minősége már nem függ az időjárás szeszélyeitől, ugyanakkor rálátást igényel a szolgáltató pontra (bázisállomásra).

Előnyök:

  • megfelelő sávszélesség (10-500 Mbps)
  • stabil és biztonságos
  • korlátlan
  • igény esetén szimmetrikus sávszélesség akár 500Mbps – ig
  • tiszta optikai rálátás esetén szinte bárhol létesíthető magas beruházási költség nélkül
  • hiba esetén gyorsan helyreállítható.

Hátrányok:

  • csúcsidőben csökkenhet az egy előfizető által elérhető sávszélesség
  • tiszta optikai rálátás csökkenhet, amennyiben a környező növényzet erősen növekedik (a feltételek változása esetén minőségi romlás történhet).

Mobilinternet szolgáltatás

2010-ben elindult az okostelefonok fejlődése, melynek köszönhetően gyorsan szükségessé vált a megfelelő sebességű mobilinternet. Először a 3G, majd 4G technológia terjedt el. A mobilinternet nagyszerűsége abban rejlik, hogy szinte bárhol elérhetjük a világhálót. Ennek köszönhetően rendkívüli gyorsasággal tudunk például videót, zenét, fényképet letölteni, de a böngészés is sokkal kényelmesebbé válik, amennyiben az adott területen van megfelelő térerő.

Előnyök:

  • megfelelő sávszélesség (10-150 Mbps)
  • szinte bárhol elérhető.

Hátrányok:

  • csúcsidőben csökkenhet az egy előfizető által elérhető sávszélesség
  • nincs garantált sebesség
  • a korlátlan adatforgalom drága
  • megfelelő mobil szolgáltatói lefedettség szükséges.

3. Mekkora internetre van szükséged?

Az internet szolgáltatás árát elsősorban az elérhető sávszélesség határozza meg. Attól függően, hogy a városi paneles környezetben, a kertvárosban vagy egy községben szeretnénk internetet használni az elérhető sávszélességek nagyon változók. A „DATATRANS Internet” Kft. jellemzően 10 Mbps és 30 Mbps közötti sávszélességet kínál a lakossági ügyfelek részére. Bizonyos helyeken egyedi ajánlat keretében ennél magasabb sávszélesség igénybevételére is van lehetőség. Üzleti ügyfeleknek minden esetben egyedi ajánlatot biztosítunk az igények teljes lefedésének érdekében, akár 1000 Mbps bérelt vonali szolgáltatással is.

Az alábbi táblázat tud segítséget nyújtani, hogy kinek milyen csomagot érdemes választania:

Mire használod az internetet? Start vagy nagyobb
10Mbps
Medium vagy nagyobb
20Mbps
Super csomag
30Mbps
Emelt feltöltés is szükséges lehet Egyedi ajánlat
szükséges
Általános otthoni felhasználás 1 – 3 számítógéppel, illetve mobillal Igen Igen Nem Nem Nem
Általános otthoni felhasználás 4 – 7 számítógéppel, illetve mobillal Nem Igen Igen Nem Nem
Általános otthoni felhasználás 8+ számítógéppel, illetve mobillal Nem Nem Igen Igen Igen
Online játékokhoz (1 számítógéppel) Nem Igen Igen Nem Nem
Online játékokhoz (2+ számítógéppel) Nem Nem Igen Igen Nem
Nagy fájlok mozgatásához (pl.: letöltés / feltöltés folyamatosan, ftp szerver) Nem Nem Igen Igen Igen
Streaming szolgáltatásokhoz Nem Igen Igen Nem Nem
Céges internetre van szükségem Nem Nem Nem Nem Igen
Böngészéskor, illetve levelezéskor általában 1-10 MB adatot küldesz/fogadsz egy-egy kattintással, amihez 1-3 Mbps szükséges. Ennél több adatot használ a média tartalmak fogyasztása. Például az HBO GO, Netflix, illetve Youtube videó során folyamatosan kb. 5Mbps sávszélességet használsz. Amikor nagy mennyiségű adatot töltesz le, akkor jelenik csak meg a sávszélességek közötti különbség. Online játékok során már nem csak a sávszélesség fontos, hanem ping idő is (a „DATATRANS Internet” Kft. internet szolgáltatásának általános ping ideje megfelelő az online játékokhoz is). A jelenlegi interneted sebességét az alábbi linken mérheted: https://www.datatrans.hu/sebessegteszt Fontos: ahhoz, hogy a sebességmérés során pontos értéket kapj, közvetlenül kell csatlakoznod a bejövő internet kábelhez. Amennyiben WiFi-n csatlakozol, vagy mérés során más is használja a routeren az internetet, a sebességteszt jó eséllyel hamis eredményt fog mutatni. Továbbra is kérdéses, hogy milyen csomagra van szükséged? Bátran keresd ügyfélszolgálatunkat, ahol készséggel állunk rendelkezésedre! (ugyfelszolgalat@datatrans.hu; +36-22/505-750; +36-20/998-0747)

4. Hogyan működik a rádiós internet szolgáltatás?

Az informatikai eszközök egymás közötti kommunikációját a hálózat biztosítja. A hálózat lehet vezetékes, vagy vezeték nélküli (a „DATATRANS Internet” Kft. nagyrészt az utóbbival dolgozik). A vezetéknélküli adatátviteli technológia az elektromágneses hullámokon alapszik és a mikrohullámot használja. Ezért hívják sokszor a rádiós internetet „mikrós” internetnek. A „DATATRANS Internet” Kft. központja Székesfehérváron található, innen szolgáljuk ki a saját kiépített hálózatunkon az ügyfeleinket. Közel 100 bázisállomás, másnéven szolgáltatópont köti össze a felhasználók végpontját a Datatrans központjával.

Ez a rengeteg bázisállomás Fejér, Komárom-Esztergom és Győr-Moson-Sopron megyében szétszórva található, így biztosítva, hogy bárhol laksz is a területen, jó eséllyel elérhető lesz a „DATATRANS Internet” Kft. szolgáltatása. Több szolgáltatóponton, a központtól független optikai betáp biztosítja, hogy ügyfeleink a lehető legritkább esetben tapasztalhatnak hibát (2019-ben a teljes hálózat rendelkezésre állása 99,7%). A szolgáltatás kiépítése során elengedhetetlen, hogy a szolgáltatópont és az ügyfél végpontja között tiszta optikai rálátás legyen. Megrendelés esetén kollégáink minden esetben ezt ellenőrzik először, egy díjmentes helyszíni felmérés keretén belül.

5. Mire kell számítanod a kiépítés során?

Amennyiben a hálózatépítő szakembereink az ingyenes helyszíni felmérést követően megbizonyosodtak róla, hogy a szolgáltatópontra megfelelő a rálátás, megkezdik a bekötést.

Az épület azon pontjára, ahonnan látszik a bázisállomásunk felszerelnek egy tartót, erre kerül a vevő egység (antenna). Legtöbb esetben az alábbi 3 típusú kültéri egység valamelyikét rakjuk fel a szükséges műszaki megoldás függvényében:

Az antennától egy kábelt húzunk a lakásnak abba a helyiségége, ahova az ügyfél kéri (a kábelezés díja 25 m-ig díjmentes, e felett bruttó 127 Ft/m). Az épületre felszerelt kültéri antenna áramellátását egy tápfeladó biztosítja a behúzott kábelen keresztül. A tápfeladón két UTP csatlakozó található, melyből egy csatlakozik az előfizető saját berendezéséhez (számítógép, router vagy switch), egy pedig az antennához. A tápfeladó és ezzel a kültéri antenna áramellátását az előfizető biztosítja.

Az internet kábel behúzása a legtöbb esetben fúrással jár. Hálózatépítő szakembereink több éves szakmai tapasztalatának köszönhetően a kábel elvezetése esztétikus módon történik, az előfizető igényeit és a lehetséges műszaki megoldásokat figyelembe véve. Külön díj ellenében lehetőség van kábelcsatornában történő kábelezésre is (a bekötési díjon felül bruttó 800 Ft/m).

A szerződéskötés a kollégáinkkal a helyszínen történik, amennyiben szükséges a megfelelő díjcsomag kiválasztásában is segítséget nyújtanak.

Igény esetén a kollégáktól router is vásárolható bruttó 7 500 Ft áron.

TP-Link TL-WR850N Wireless Router

  • 300Mbps vezeték nélküli átviteli sebesség
  • Támogatja az agilis konfigurálást lehetővé tevő internetszolgáltatók számára az alapértelmezett konfigurációk testreszabását.
  • A szülői felügyelettel beállítható milyen tartalmakhoz férhetnek hozzá a gyerekek
  • Támogatja az IPTV-t
  • Kompatibilis az IPv6-tal
  • A Guest Network külön hozzáférést biztosít a vendégek számára
  • IP alapú sávszélesség-vezérlés

6. Mit kell tudnod Datatrans ügyfélként?

A szolgáltatás létesítése után lehetőséged van díjmentes e-mail címet igényelni, melyet az ugyfelszolgalat@datatrans.hu tudsz megtenni. A szerződéskötéskor kiválaszthattad a csomagodhoz az E-pack kedvezményt. Számlaküldés módja a E-pack kedvezménnyel és kedvezmény nélkül:
  • E-pack kedvezmény nélküli csomag esetén számláidat csekkel (postai úton) küldjük.
  • E-pack kedvezmény igénybevétele esetében a számlát e-mailben küldjük, és online bankkártyás fizetéssel, átutalással vagy csoportos beszedéssel tudod kiegyenlíteni. Amennyiben elfogadod, hogy számláinkat e-mailben küldjük, és online bankkártyás fizetéssel, átutalással vagy csoportos beszedéssel tudod kiegyenlíteni, úgy jelentős kedvezmény kaphatsz a havidíjból.
Számlaküldési időszakok:
  • E-pack kedvezmény nélküli csomag esetén, csekkel kiküldött számládat minden hónap 13–a és 18-a között postai úton kapod meg. Ennek fizetési határideje minden hónap 20-a és 24-e közé esik. Amennyiben csekked nem kapod meg, jelezd az ügyfélszolgálatunknak.
  • E-pack kedvezmény igénybevételével e-mailben küldjük a számládat, ezt minden hónap 7-től 10-ig kapod meg mellékelten a megadott e-mail címedre. Ennek fizetési határideje minden hónap 20-a és 24 – e közé esik.
Amennyiben számlád nem kapod meg, jelezd az ügyfélszolgálatunknak. Egyenlegedet minden számlán feltüntetjük, e-mailes számlaküldés esetén az e-mail szövegében is szerepel. A számlamagyarázót itt tudod megtekinteni. Problémád adódott a szolgáltatással vagy a számlával? Olvasd el gyakran ismételt kérdéseink a GYIK linken. Amennyiben nem találtál a megoldást az oldalon, fordulj ügyfélszolgálatunkhoz online, telefonon (a +36-22/505-750 telefonszámon), e-mailben (ugyfelszolgalat@datatrans.hu) vagy Facebookon (https://www.facebook.com/datatrans.hu/). Hibabejelentést lehetőség szerint az online hibabejelentő űrlapon tegyél, de elfogadjuk telefonon és e-mailben is, az alábbi elérhetőségeken:

Telefonos elérhetőségeinken kollégánk minden nap 8:00-tól 21:00-ig fogadja a telefonhívásokat a kötelező tájékoztató szöveg elhangzása után. 21:00-tól 8:00-ig terjedő időszakban az üzenetrögzítőn tudsz üzenetet hagyni, kollégánk az üzenet meghallgatását követően másnap felveszi veled a kapcsolatot.

E-mail-es elérhetőségeinken a beérkezett leveleket munkanapokon 7:30-tól 15:30-ig kezeljük. A munkaszüneti napokon és hétvégén érkezett leveleket a következő munkanapon dolgozzuk fel.

Kérdés esetén keress minket bizalommal!

További szolgáltatásaink

Internet

Webmail

IP telefon

Legutóbbi bejegyzések

Friss hírek

Lenovo ThinkPad akció!

Nemrég érkezett készletünkbe! Korlátozott mennyiség áll rendelkezésre a kiváló ár-értékarányban kapható Lenovo ThinkPad T460-ból! Előnye

Részletek