Internet szolgáltató választásnál felmerülő kérdések!

Az internet szolgáltató választás során sok esetben csupán az árak és az elérhető akciók alapján döntünk. Mivel nem vagyunk informatikában jártas szakemberek ezért könnyen gondolhatjuk, hogy úgy sem értenénk meg pontosan mi alapján válasszunk. Most összeszedtük számodra emészthető formában, hogyan is néz ki az internet szolgáltatás világa. 

Hogyan működik a szolgáltatás 6 lépésben?

Manapság már mindennapjaink része az internet. Elképzelhetetlen, hogy otthonunkban vagy a munkahelyen ne legyen elérhető a szélessávú internet szolgáltatás. Az internet szolgáltatások piacán körül tekintve azt tapasztalhatjuk, hogy mind az internet szolgáltatók, mind az elérhető technológiák területén több választási lehetőségünk van.

Az alábbi kérdésekre szeretnénk választ adni:

  1. Multi vagy inkább helyi szolgáltató?
  2. Milyen technológiát válasz?
  3. Mekkora internetet van szükséged?
  4. Hogyan működik a rádiós internet szolgáltatás?
  5. Mire kell számítanod a kiépítés során?
  6. Mit kell tudnod Datatrans ügyfélként?

1. Multi vagy inkább helyi szolgáltató?

A reklámoknak és a nagy ügyfélbázisnak köszönhetően a nagy multinacionális szolgáltatókról szinte mindenki hallott már. A kisebb helyi szolgáltatók általában csak akkor kerülnek szóba az adott lokációban, amikor már a nagyok nem tudják kiszolgálni az ügyfelet vagy valamilyen nézeteltérés történik a szolgáltató és az előfizető között. Szolgáltató választáskor érdemes alaposan tájékozódni, hiszen hatalmas minőségi különbségek lehetnek még az azonos technológiával szolgáltató cégek között is (főként igaz ez a rádiós internet szolgáltatókra).

Amiért érdemeshelyi szolgáltatót, a Datatrans Internet Kft. választani:

  • mert 100%-ban magyar cég, itt dolgozunk, itt adózunk
  • mert kb. 40 helyi családnak biztosítasz megélhetést Székesfehérvár környékén
  • mert mi NEM költünk milliókat reklámokra, amit utána az ügyfeleknek kell megfizetnie
  • mert nekünk fontosak az emberek
  • mert rugalmasak vagyunk
  • mert, ha hibád van, azonnal reagálunk és nálunk NEM kell 72 órát várnod
  • mert a szolgáltatás minősége kiemelkedő
  • mert, ha internetre van szükséged, akkor mi NEM fogjuk markolóval
  • felásni a kerted, hogy optikai kábelt fektessünk
  • mert, ha egyedi igényed van, nálunk megtalálod a megoldást
  • mert, nálunk nincs hűségidő
  • mert, szabadon válthatsz a csomagok között, ha éppen otthonról
  • kell dolgoznod vagy tanulnod

2. Milyen technológiát válassz?

Vezetékes internet szolgáltatás

DSL szolgáltatás

A DSL technológia a legáltalánosabban elterjedt szélessávú internet hozzáférési mód volt 2005 – ig a fejlett országokban. Mára már elavultnak számít. Az ADSL (Asymmetric Digital Subscriber Line, vagyis aszimmetrikus digitális előfizetői vonal) képes a mezei kéteres telefonvonalakon nagy sebességű adatkapcsolat kialakítására. Azért hívják aszimmetrikusnak, mert az elérhető feltöltési sebesség általában sokkal kisebb, mint a letöltési sebesség (általában a tizede). A folyamatos fejlődés hatására jelenleg már akár 18 Mbit/s letöltési, és akár 1 Mbit/s feltöltési sebességet is tud kínálni.

Előnyök:

  • könnyen terjedt, mert a meglévő telefonhálózaton működik
  • korlátlan

Hátrányok:

  • alacsony sávszélesség (általában: le/fel: 10/1 Mbps)
  • az alacsony feltöltés akadályozhatja a letöltési sebességet is
  • telefonvonalhoz kötött
  • a központtól mért távolsággal csökken az elérhető maximális sávszélesség
  • a perem területeken akadozó

Kábeles internet szolgáltatás

Míg az ADSL a vezetékes telefonos hálózatot használja, addig a kábelnet a kábeltelevízióshálózatokon keresztül érhető el. A kábeltelevíziós hálózaton megvalósuló internet-hozzáférés állandó és azonnali kapcsolatot biztosít a világhálóval. 1999 – ben indult technológia, ami gyors fejlődéssel és magasabb sávszélességével hamar az ADSL versenytársává nőtte ki magát. Jelenleg is sok helyen elérhető, azonban a népszerűsége jelentősen csökkent az egyéb megoldások térhódításának köszönhetően.

Előnyök:

  • megfelelő sávszélesség (50-300 Mbps)
  • stabil és biztonságos
  • korlátlan

Hátrányok:

  • csúcsidőben csökkenhet az egy előfizető által elérhető sávszélesség
  • kábel televízióhoz kötött
  • időigényes a kiépítés és hibajavítás

Optikai internet szolgáltatás

Az optikai hálózat a ma elérhető legkorszerűbb adatátviteli technológia, ami a hagyományos rézdrótok és fémhuzalok helyett üvegszálas kábeleket használ az adattovábbításra. 2020 – ra az egyik legelterjedtebb szolgáltatási forma lett a fejlettebb régiókban. Az optikai kábeleken fénysebességgel futnak az adatok, ezáltal az optikai szolgáltatás minden eddiginél gyorsabb és jobb minőségű internetszolgáltatást biztosít.

Előnyök:

  • megfelelő sávszélesség (150-1000 Mbps)
  • stabil és biztonságos
  • korlátlan

Hátrányok:

  • csúcsidőben csökkenhet az egy előfizető által elérhető sávszélesség
  • drága a létesítés miatt, főként a központi régiókban elérhető
  • időigényes a kiépítés és a hibajavítás.

Vezeték nélküli internet szolgáltatás

Rádiós internet

A mikrohullámú kapcsolaton keresztül igénybe vett internet szolgáltatást nevezik leegyszerűsítve mikrohullámú internetnek vagy „mikrós” internetnek. Ott elterjedtebb, ahol a vezetékes technológiák kevésbé elérhetőek, de sok helyen versenyképes alternatívát kínál a vezetékes vagy mobilinternettel szemben is. A kisebb településeken gyakran alkalmazzák, de sűrűn lakott városrészekben is használt technológia. A szolgáltató egy vagy több központot (szolgáltató pontot, bázisállomást) üzemeltet, melyekre az előfizetők berendezései kapcsolódnak. A lakossági mikrós internetszolgáltatás szabad frekvenciákon (2,4, vagy 5 GHz) működik. Az Internet szolgáltatás minősége elsősorban nem a mikrós technológián múlik, hanem a szolgáltatón. A Datatrans Internet Kft. kiváló minőségű és kedvező árú Internetet biztosít. Az eszközök fejlődésével a szolgáltatás minősége már nem függ az időjárás szeszélyeitől, ugyanakkor rálátást igényel a szolgáltató pontra (bázisállomásra).

Előnyök:

  • megfelelő sávszélesség (10-500 Mbps)
  • stabil és biztonságos
  • korlátlan
  • igény esetén szimmetrikus sávszélesség akár 500Mbps – ig
  • tiszta optikai rálátás esetén szinte bárhol létesíthető magas beruházási költség nélkül
  • hiba esetén gyorsan helyreállítható

Hátrányok:

  • csúcsidőben csökkenhet az egy előfizető által elérhető sávszélesség
  • tiszta optikai rálátás csökkenhet, amennyiben környező növényzet erősen növekedik(a feltételek változása esetén minőségi romlás történhet)

Mobilinternet

2010 – ben elindult az okostelefonok fejlődése, melynek köszönhetően gyorsan szükségessé vált a megfelelő sebességű mobilinternet. Először a 3G, majd 4G technológia terjedt el. A mobilinternet nagyszerűsége abban rejlik, hogy szinte bárhol elérhetjük a világhálót. Ennek köszönhetően rendkívüli gyorsasággal tudunk például videót, zenét, fényképet letölteni, de a böngészés is sokkal kényelmesebbé válik, amennyiben az adott területen van megfelelő térerő

Előnyök:

  • megfelelő sávszélesség (10-150 Mbps)
  • szinte bárhol elérhető

Hátrányok:

  • csúcsidőben csökkenhet az egy előfizető által elérhető sávszélesség
  • nincs garantált sebesség
  • a korlátlan adatforgalom drága
  • megfelelő mobil szolgáltatói lefedettség szükséges

3. Mekkora internetre van szükséged?

Az internet szolgáltatás árát elsősorban az elérhető sávszélesség határozza meg. Attól függően, hogy a városi paneles környezetben, a kertvárosban vagy egy községben szeretnénk internetet használni az elérhető sávszélességek nagyon változók. A Datatrans Internet Kft. jellemzően 10 Mbps és 30 Mbps közötti sávszélességet kínál a lakossági ügyfelek részére. Bizonyos helyeken egyedi ajánlat keretében ennél magasabb sávszélesség igénybevételére is van lehetőség. Üzleti ügyfeleknek minden esetben egyedi ajánlatot biztosítunk az igények teljes lefedésének érdekében, akár 1000 Mbps – es bérelt vonali szolgáltatással is.

Az alábbi táblázat tud segítséget nyújtani, hogy kinek milyen csomagot érdemes választania:

Böngészéskor, illetve levelezéskor általában 1-10 MB adatot küldesz/fogadsz egy-egy kattintással, amihez 1-3 Mbps szükséges.Ennél több adatot használ a média tartalmak fogyasztása. Például az HBO GO, Netflix, illetve Youtube videó során folyamatosan kb. 5Mbps – t sávszélességet használsz. Amikor nagy mennyiségű adatot töltesz le, akkor jelenik csak meg a sávszélességek közötti különbség. Online játékok során már nem csak a sávszélesség fontos, hanem ping idő is (a Datatrans Internet Kft. internet szolgáltatásának általános ping ideje megfelelő az online játékokhoz is).

A jelenlegi interneted sebességét az alábbi linken mérheted: https://www.datatrans.hu/ugyfelszolgalat/sebessegteszt/

Fontos: ahhoz, hogy a sebesség mérés során pontos értéket kapj, közvetlenül kell csatlakoznod a bejövő internet kábelhez. Amennyiben WiFi – n csatlakozol vagy mérés során más is használja a routeren az internetet, a sebességteszt jó eséllyel hamis eredményt fog mutatni.

Amennyiben továbbra is kérdéses, hogy milyen csomagra van szükséged, keresd ügyfélszolgálatunkat, ahol készséggel állnak rendelkezésedre (info@datatrans.hu; +36-22/505-750; +36-20/998-0747)

4. Hogyan működik a rádiós internet szolgáltatás?

Az informatikai eszközök egymás közötti kommunikációját a hálózat biztosítja. A hálózat lehet vezetékes vagy vezeték nélküli (a Datatrans Internet Kft. nagyrészt az utóbbival dolgozik). A vezetéknélküli adatátviteli technológia az elektromágneses hullámokon alapszik és a mikrohullámot használja, aminek a frekvenciája 0,3 – 300GHz közötti. Ezért hívják sokszor a rádiós internet „mikrós” internetnek. A Datatrans Internet Kft. központja Székesfehérváron található és innen szolgáljuk ki, a saját kiépített hálózatunkon az ügyfeleinket. Közel 100 bázisállomás, másnéven szolgáltatópont köti össze a felhasználók végpontját a Datatrans központjával.

Ez a rengeteg bázisállomás Fejér, Komárom-Esztergom és Győr-Moson-Sopron megyében szétszórva található, így biztosítva, hogy bárhol laksz is területen, jó eséllyel elérhető lesz a Datatrans Internet Kft. szolgáltatása. Több szolgáltatóponton, a központtól független optikai betáp biztosítja, hogy ügyfeleink a lehető legritkább esetben tapasztalhatnak hibát (2019 – ben a teljes hálózat rendelkezésre állása 99,7%). A szolgáltatás kiépítése során elengedhetetlen, hogy a szolgáltatópont és az ügyfél végpontja között tiszta optikai rálátás legyen. Megrendelés esetén kollegáink minden esetben ezt ellenőrzik először egy díjmentes helyszíni felmérés keretén belül.

5. Mire kell számítanod a kiépítés során?

Amennyiben a hálózatépítő szakembereink az ingyenes helyszínifelmérést követően megbizonyosodtak róla, hogy a szolgáltatópontra megfelelő a rálátás, megkezdik a bekötést.

Az épület azon pontjára, ahonnan látszódik a bázisállomásunk felszerelnek egy tartót, amelyre kerül a vevő egység (antenna). Legtöbb esetben az alábbi 3 típusú kültéri egység valamelyikét rakjuk fel a szükséges műszaki megoldás függvényében:

Az antennától kábelt húzunk a lakásba arra a pontra, ahova az ügyfél kéri (a kábelezés díja 25m – ig díjmentes, e felett bruttó 127 Ft / m). Az épületre felszerelt, kültéri antenna áramellátását egy tápfeleadó biztosítja a behúzott internet kábelen keresztül. A tápfeladón két UTP csatlakozó található, melyből egy csatlakozik az Előfizető saját berendezéséhez (számítógép, router vagy switch), egy pedig az antennához. A tápfeladó, és ezzel a kültéri antenna

áramellátását az Előfizető biztosítja.

Az internet kábel behúzása a legtöbb esetben fúrással jár. Hálózatépítő szakembereink több éves szakmai tapasztalatának köszönhetően, az Előfizető kérése, és lehetséges műszaki megoldások figyelembevételével, a kábel elvezetése esztétikus módon történik. Külön díj ellenében lehetőség van kábelcsatornában történő kábelezésre is (a bekötési díjon felül bruttó 800 Ft / m).

A szerződéskötés a kollegáinkkal a helyszínen történik, amennyiben szükséges a megfelelő díjcsomag kiválasztásában is segítséget nyújtanak.

6. Mit kell tudnod Datatrans ügyfélként?

A szolgáltatás létesítése után lehetőséged van díjmentes e-mail címet igényelni, melyet az info@datatrans.hu tudsz megtenni. A szerződéskötéskor választhattál a normál és az E-Packos csomagjaink közül. Normál csomag esetén számláidat csekken (postai úton) küldjük. E-Pack – os csomagjaink esetében a számlát e-mailben küldjük és online bankkártyás fizetéssel, átutalással vagy csoportos beszedéssel tudod kiegyenlíteni. Amennyiben lehetőséged van az előbb részletezett fizetési módok valamelyikével rendezni a havi számlád, célszerű E-Pack – osdíjcsomagot választani, mert alacsonyabb áron magasabb sávszélességet biztosítanak. Részletes információt a https://www.datatrans.hu/szolgaltatasok/mikrohullamu-internet-hozzaferes linken találsz.

  • Normál díjcsomag esetén, csekken kiküldött számládat minden hónap 13-18-a között kapod meg postai úton. Ennek fizetési határideje minden hónap 20-24 – e közé esik. Amennyiben csekked nem kapod meg, jelezd az ügyfélszolgálatunknak.
  • E-Pack – os díjcsomag esetén e-mailben küldjük a számládat, ezt minden hónap 7-10-ig kapod meg mellékelten a megadott e-mail címedre. Ennek fizetési határideje minden hónap 20-24 – e közé esik.  Amennyiben számlád nem kapod meg, jelezd az ügyfélszolgálatunknak.

Egyenlegedet minden számlán feltüntetjük, e-mailes számlaküldés esetén az e-mail szövegében is szerepel. A számlamagyarázót a ……..  linken tudod megtekinteni.

Problémád adódott a szolgáltatással vagy a számlával? Olvasd el gyakran ismételt kérdéseink https://www.datatrans.hu/gyakran-ismetelt-kerdesek/linken. Amennyiben nem találtál megoldást az oldalona kérdésedre, fordulj Ügyfélszolgálatunkhoztelefonon (a +36-22/505-750 vagy a +36-20/998-0747 telefonszámokon), e-mailben (info@datatrans.hu) vagy Facebookon (https://www.facebook.com/datatrans.hu/).

Hiba bejelentést kizárólag telefonon és e-mailben fogadunk el az alábbi elérhetőségeken:

  • +36-22/505-750
  • +36-20/998-0747
  • info@datatrans.hu

Telefonos elérhetőségeinken kollegánk minden nap 7:30 –tól21:00 – igveszi fel a telefont a kötelező tájékoztató szöveg elhangzása után. A 21:00 –tól7:30 – ig terjedő időszakban az üzenetrögzítőn tudsz üzenetet hagyni, kollegánk az üzenet meghallgatását követően fel fog hívni.

E-mail – es elérhetőségeinken a beérkezett leveleket munkanapokon 7:30 – tól 15:30 – ig kezeljük. A munkaszüneti napokon és hétvégén érkezett leveleket a következő munkanapon dolgozzuk fel.

 

Kérdés esetén keress minket bizalommal!

További szolgáltatásaink

Internet

Webmail

IP telefon

Legutóbbi bejegyzések

Friss hírek

Datatrans rajzpályázat

„Álom Vakáció” rajzpályázat A „DATATRANS Internet” Kft. felhívja a figyelmet az “Álomvakáció, rajzolj és nyerj” rajzpályázatra.

Részletek